כולנו טסים לחו"ל, אנחנו בוחרים בקפידה את יעד הטיסה, המלון, מתי הטיסה יוצאת ואפילו איפה נשב במהלך הטיסה, ליד החלון או במעבר. אבל נושא אחד, שלעיתים מתברר כחשוב ביותר, עליו אנחנו לא מתעכבים ומזמינים ברגע האחרון ואת "הכי זול" הוא ביטוח נסיעות לחו"ל. אז השאלה הנשאלת היא: האם באמת כדאי לנו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל?
תביעת חברת ביטוח נסיעות לחו"ל
לתבוע חברת ביטוח זה לא דבר פשוט. במיוחד כאשר מדובר בתביעה מורכבת, הכרוכה, בנוסף לכלל הנושאים שכרורכים בתביעת נגד חברת ביטוח, גם במילוי מספר רב של טפסים, ובהוכחת הטענות שלנו ובכך שעברנו טיפולים רפאויים שבאופן טבעי כרוכים בהוצאות גבוהות. כאשר מדובר בתביעה מורכבת, בפרט בנושא כמו תביעה נגד חברת ביטוח, מומלץ להיעזר בעורך דין שמתמחה בתביעות נגד חברות הביטוח, על מנת להשיג תוצאות טובות.
אולם, כאשר מדובר בתביעה מהסוג הפשוט יותר, יש לא מעט צעדים שניתן לבצע באופן עצמאי במידה ויודעים מה לעשות.
נסביר להלן כמה דגשים אודות תביעת חברת ביטוח נסיעות לחו"ל וכל מה שמסביב (וגם, למה בעצם לא כדאי לוותר על הביטוח הזה).
מדוע צריך ביטוח נסיעות לחו"ל?
למרות שכולנו רוצים לסיים כל נסיעה לחו"ל בבריאות שלמה ובכל טוב, תמיד צריך להביא בחשבון שקיימת אפשרות להיפצע או לחלות. ולא מדובר רק בפציעה למשל כאשר נפגעים בטיול סקי או פעילות אקסטרים אחרת. ישראלים שנוסעים כדי לטפל בפרוצדורה של אזרחות פורטוגלית עלולים חלילה להחליק ברחוב ולסבול משבר או שהמזוודה שהביאו עימם לנסיעה תיגנב.
ביטוח שמכסה את כל אלה מאפשר לקבל כפיצוי או שיפוי את עלות ההוצאות הרפואיות לרבות אשפוז ו/או ניתוחים, וכן לקבל החזר של שווי הכבודה, במידה והביטוח כולל מרכיב כיסוי כזה.
במידה וחברת הביטוח מסרבת לקבל את התביעה לקבלת פיצוי, מסיבה כזאת או אחרת, ניתן להגיש תביעה בעזרת עורך דין, או להיעזר בעו"ד כדי להגיע לפשרה וזאת מבלי להידרש לדיונים משפטיים שנערכים לפעמים חודשים ושנים.
מתי צריך להגיש תביעה מול חברת הביטוח?
בענייני ביטוח צריך לחדד ולומר שלא כל תביעה צריכה להגיע לבית המשפט. במידה ובזמן שהותכם בחו"ל נפצעתם או חליתם או שציוד מבוטח נגנב או נהרס, ניתן לפעול במסלול של הגשת תביעה לפיצוי או לשיפוי.
מדובר בעצם בהגשת מסמכים המתארים את פרטי האירוע בציון הנזקים או ההוצאות שנגרמו. את התביעה ניתן להגיש עוד בעת השהייה בחו"ל אך יש אפשרות להגיש את התביעה גם לאחר החזרה ארצה.
במידה וצצים קשיים מול חברת הביטוח או שרוצים שהגשת המסמכים תיעשה על ידי נציג משפטי מטעמכם, אפשר לערב עורך דין. ישנם הסבורים כי הגשת תביעה בעזרת עורך דין לחברת הביטוח מזרזת את הטיפול. על כל פנים, אם שום דבר לא עוזר, עורך הדין יכול להגיש בשמכם פניה לחברת הביטוח או ישירות לבית המשפט.
חשוב – לשמור תיעוד רפואי מסמכים וקבלות
בכל תהליך של תביעה מול חברות ביטוח נסיעות לחו"ל, צריך לפרט על כל ההליכים הרפואיים, הההוצאות השונות, הטיפולים והנזקים הנוספים שנגרמו לכם בעת השהות בחו"ל. אם רכשתם תרופה או תכשיר רפואי כזה או אחר על חשבונכם, שמרו את הקבלה. אם הגעתם לבית חולים, בקשו את התיעוד על קבלתכם ואת האבחנה או הסיכום הרפואי.
במקרה של צורך בטיפול מיוחד, מומלץ לפנות בהקדם אל נציג חברת הביטוח. לחברות הביטוח יש אנשי קשר בחו"ל ו/או נציגים, שתפקידם ליצור קשר עם בתי החולים ובכך הם מסייעים בנושא התשלום, שיכול להתבצע ישירות למוסד הרפואי. גם במקרה כזה, אם הוצאתם הוצאה כלשהי מכספכם הפרטי, שמרו את הקבלות על מנת שתוכלו לאחר מכן לתבוע את ההחזר מחברת הביטוח.
החזר הוצאות לאחר החזרה ארצה
במידה ואתם כבר בארץ ורוצים לתבוע החזר עבור הוצאות רפואיות או רכישת תרופות יקרות בחו"ל, יש לפעול על פי הפרוצדורה של חברת הביטוח. חלק מהחברות מאפשרות להתחיל את הטיפול אונליין. אם נעזרתם בסוכן ביטוח לרכישת הביטוח, תוכלו להיעזר בו גם להגשת התביעה להחזר. באם אתם מרגישים שמטרטרים אתכם או שתביעתם לפיצוי נדחתה, התייעצו עם עורך דין שינחה אתכם מה בדיוק ניתן לעשות.
בתוך כך, משרדינו הינו משרד עוה"ד לתביעות נגד חברות ביטוח שמנפיקות פוליסות ביטוח רפואי לחו"ל, ובעל הצלחה וניסיון בתחום עם קהל לקוחות מרוצה.
במידה ואתם מעוניינים בייעוץ משפטי מקצועי בתחום זה, אל תהססו לפנות אלינו ולקבל הדרכה בנוגע לאופן הפעולה המומלץ במקרה הייחודי שלכם וכן לטובת ייצוג במידת הצורך מול חברת הביטוח או בבתי המשפט.